تیرداد نیوز

کد خبر: ۶۰۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23:25 - 08 May 2024
وزیر علوم زیمبابوه در دیدار با معاون علمی رییس‌جمهور:

روابط صمیمانه سیاسی با ایران به علم و فناوری تسری می یابد

وزیر علوم، فناوری و توسعه نوآوری زیمبابوه در دیدار با معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور گفت: ایران و زیمباوه دارای روابط همچون همکاری‌های علمی، فناوری و اقتصادی توسعه می‌یابد.

به گزارش تیرداد نیوز به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، آمون مورویرا، وزیر علوم، فناوری و توسعه نوآوری زیمبابوه در دیدار با روح الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور با اشاره به روابط عمیق سیاسی و قرابت مردم دو کشور تصریح کرد:  آمادگی کامل داریم تا از توانمندی ایران در کاربردی سازی فناوری در حوزه‌هایی همچون هوافضا، کشاورزی، سلامت، محیط زیست و معادن در قالب هماهنگی‌های بین تیم‌های متخصص از دو کشور استفاده کنیم و همکاری‌هایمان را در زمینه‌های فناوری و اقتصادی، گسترش دهیم. 

وی با اشاره به برخورداری این کشور از منابع طبیعی و ضرورت استفاده از دانش و فناوری برای ارتقای این منابع به خدمات، اشتغال و خلق ثروت بیان کرد:  معتقدیم که کاربردی‌سازی ظرفیت‌ها و منابع طبیعی با کمک دانش و فناوری ممکن است و با توجه به منابعی که زیمبابوه در اختیار دارد، توانمندی‌های دانشی و فناورانه ایران می‌تواند به گسترش خدمات، افزایش رفاه و پیشرفت با سوار شدن فناوری بر این ظرفیت‌ها منجر شود. در این راستا با آغوش باز از همکاری علمی، نوآوری، اجتماعی و صنعتی با ایران، استقبال می‌کنیم.

«ایران» الگوی خودباوری و توانمندی 

مورویرا همچنین در گفت‌وگو با خبرنگار مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با اشاره به رویکرد حمایتگرانه و دیدگاه باز جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: در تلاش هستیم تا روابط سیاسی خوب دو کشور را به سطح روابط علمی و فناوری نیز ترجمه کنیم و بر این باور هستیم که ایران در زمینه استقلال، خودباوری و پیشرفت قدم‌های خوبی برداشته است و برای ما مهم است تا تجربیات ایران را بیاموزیم و با استفاده از فناوری و نوآوری، کرامت و عزت‌مندی را به مردم خود ارمغان کنیم. در گفت‌وگو و دیدار با معاون علمی رییس‌جمهور ایران بر این موضوع تاکید شد و اعلام کردیم که مشتاق هستیم روابط راهبردی با ایران را به ویژه در حوزه علم و فناوری تقویت کنیم و این کار را در قالب سیاست‌ها، کمیته‌های مشترک و کارگروه‌های همکاری دنبال خواهیم کرد.

وزیر علوم، فناوری و توسعه نوآوری زیمبابوه همچنین با اشاره به استفاده از تجربیات ایران در بومی‌سازی محصولات استراتژیک و پیشرفته گفت: ایران دارای سال ها تجربه و دستاورد در عرصه نوآوری است و توانسته است با اتصال فناوری و نوآوری به منابع، عزت و اقتدار را برای مردم خود کسب کند. در زیمباوه همچنان منابع طبیعی و زیرزمینی، محور اقتصاد هستند و به دنبال این هستیم تا از اقتصاد مبتنی بر منابع عبور کنیم. وابستگی به منابع، خواسته استعمارگران است و با گذار از منبع پایه بودن به دنبال حرکت به سوی یک اقتصاد مولد هستیم.

وی افزود: از طریق ارائه خدمات و تولید محصولات مناسب می‌توانیم به مردم خود کرامت ببخشیم. با معاون محترم علمی به یک هماهنگی برای اجرای پروژه هایی با مالکیت مشترک بر زیرساخت‌ها، سرمایه‌گذاری‌ها و دانش و فناوری‌ها رسیدیم و امیدواریم در آینده ای نزدیک به یک پلتفرم برای تولید محصولات مشترک با کیفیت مطلوب دست پیدا کنیم.

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان
دهقانی را مامور تدوین طرح حمایتی از فعالان فضای مجازی کرد

دهقانی را مامور تدوین طرح حمایتی از فعالان فضای مجازی کرد

به یک تصویر کوچک از پزشکی شخصی شده در نظام سلامت بسنده کرده ایم

به یک تصویر کوچک از پزشکی شخصی شده در نظام سلامت بسنده کرده ایم

نیازمند ایجاد یک اکوسیستم لجستیکی در کشور هستیم

نیازمند ایجاد یک اکوسیستم لجستیکی در کشور هستیم

حضور 16 کشور خارجی در ایران هلث 1403

حضور 16 کشور خارجی در ایران هلث 1403

اقتصاد چرخشی و مدیریت پسماند در پالایشگاه آبادان برگزار شد

اقتصاد چرخشی و مدیریت پسماند در پالایشگاه آبادان برگزار شد

کوچه باغ فرهنگ و تاریخ