تیرداد نیوز

کد خبر: ۶۰۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23:19 - 30 April 2024

انتقال تجارب و دستاوردهای شرکت های دانش بنیان حوزه شیلات به تاجیکستان

رئیس انجمن ملی مزارع پرورش ماهی تاجیکستان در بازدید از خانه نوآوری و فناوری ایران همزمان با برپایی نمایشگاه ایران اکسپو 2024 با مدیران برخی شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این حوزه دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

به گزارش تیرداد نیوز به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، بازرگانان و فعالان بخش های تولیدی و تجاری تاجیکستان که برای بازدید از نمایشگاه ایران اکمسپو 2024 به محل دائمی نمایشگاه های بین‌المللی تهران آمده اند در بازدید از غرفه های مختلف عرضه محصولات شرکت های دانش بنیان در آی‌هیت (خانه نوآوری و فناوری ایران) استقبال قابل توجهی از تولیدات این شرکت‌ها داشتند و اکثر بازدید کنندگان تحت تاثیر دستاوردهای دانش بنیان بخش کشاورزی قرار گرفتند.

بیش از 70 درصد جمعیت کار تاجیکستان در بخش کشاورزی کار می کنند و فرسوده بودن و کمبود ادوات کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی در تاجیکستان میزان تولید را در این کشور که بخش عمده آن به کشاورزی مشغول است، بسیار کاهش داده است.
تاجیکستان بستر بسیار مناسب و آماده ای برای عرضه ادوات و ماشین آلات کشاورزی ایران است و تاجیک‌ها نیز در این نمایشگاه نشان دادند که از محصولات ایران به دلیل کیفیت بالا و سازکاربودن با شرایط کشاورزی تاجیکستان به گرمی استقبال می کنند.

به گفته رئیس انجمن ملی مزارع پرورش ماهی جمهوری تاجیکستان برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی تاثیر مستقیمی در روند افزایش حجم مبادلات تجاری دو کشور دارد.

باراتو ضمن تاکید بر اینکه ما به دنبال تجارت و توسعه همکاری ها میان ایران و تاجیکستان هستیم؛ اظهار کرد: امیدوار هستیم بازدید امروز ما موجب آشنایی بیشتر تجار و بازرگانان تاجیک با دستاوردهای ایران و معرفی توانمندی‌های تولیدی و صنعتی ایرانیان شود.

وی در ادامه به جذابیت شرکتهای دانش‌بنیان ایرانی در حوزه پرورش ماهی اشاره کرد و افزود: ما در خانه نوآوری و فناوری ایران (آی هیت) با مدیرعامل یک شرکت پرورش ماهی که دارای بزرگترین مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در مناطق غیــرساحلی ایران است مذاکراتی انجام دادیم. این شرکت با پیشرفتــه‌ترین تکنولوژی روز، سالانه 120 تن گوشت و سه تن خاویار را به بازار عرضه می‌کند که این قابلیت و توانایی برای ما بسیار جذاب و‌ کاربردی است. امیدوار هستیم در آینده نزدیک بتوانیم با این شرکت همکاری های خوبی را رقم بزنیم.

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان
فناوری های شناختی مکمل و توسعه دهنده هوش مصنوعی

فناوری های شناختی مکمل و توسعه دهنده هوش مصنوعی

آمادگی کامل استان قزوین برای همراهی با حرکت دانش بنیان معاونت علمی

آمادگی کامل استان قزوین برای همراهی با حرکت دانش بنیان معاونت علمی

ویژه نامه روز جهانی مالکیت فکری منتشر شد

ویژه نامه روز جهانی مالکیت فکری منتشر شد

برگزاری دوازدهمین رویداد تورفناورانه همزمان با نمایشگاه بین المللی ایران هلث

برگزاری دوازدهمین رویداد تورفناورانه همزمان با نمایشگاه بین المللی ایران هلث

بهینه سازی سیلاب زنی در ازدیاد برداشت نفت با استفاده از نانو ذرات

بهینه سازی سیلاب زنی در ازدیاد برداشت نفت با استفاده از نانو ذرات

پیشنهاد روز

محدودیت های ترافیکی جاده های شمالی کشور اعلام شد

مبلغ کالا برگ الکترونیکی افزایش می یابد

توصیه هایی به دانش آموزان برای حضور در آزمون نهایی

ثبت مجوزهای نظام روانشناسی از اول خرداد لازم الاجرا می شود

پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اول تا 8 خرداد آغاز شد

ادامه بارش رگبار تا جمعه

دلار در بازار غیر رسمی وارد کانال 58 هزار تومان شد

کوچه باغ فرهنگ و تاریخ